1e dagen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Roos Schilleman - WaarBenJij.nu 1e dagen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Roos Schilleman - WaarBenJij.nu

1e dagen

Blijf op de hoogte en volg Roos

02 Februari 2014 | Nederland, Rotterdam

Keurig op tijd vertrokken vanaf rdam airport. Wat een giga-airport is heathrow. Je moet nb met de bus en de trein naar het vliegtuig. Als je dan eindelijk bent gezeten, halen ze alle bagage incl.katten en honden weer uit het bagageruim. Maar goed na een vertraging van bijna 2 uur stegen we dan toch op. In Jo'burg stond de auto al voor ons klaar. Een ruime toyota avanza. Met de routebeschrijving van google maps richting Pretoria. Helaas ergens een afslag gemist, waardoor we midden in het centrum terechtkwamen en zie er dan maar weer uit te komen. Gelukkig na een kwartiertje rond toeren zag Jet iets bekends en toen ging het vlot. We werden weer allerhartelijkst ontvangen met een koffietjie en een teetjie. 's middags inkopen gedaan en randjes pinnen natuurlijk. Ook nog even lekker onder de lapa met elkaar gesels. 's avonds heerlij gegeten bij Miky's. Vrijdag een rommel-dagje. Met Kitttie naar de vrouwenmark... een gigantische winkel met verse produkten zooo van de boerderijen. 's avonds gingen kittie en willie een braai maken. John was ook van de partij, hij is iemand diee 16 jaar in het pension komt bij hen. Het ging verschrikkelijk hard regenen. Wim ging gauw emmers halen om water op te vangen en Willie stond met de paraplu te grillen. We hebben in ieder geval een hele leuke avond gehad, met z'n allen onder de lapa. Zaterdag. Na een stevig ontbijt werden we uitgezwaaid door kittie en willie. We reden snel pretoria uit en zoeffff langs johannesburg en bloemfontein. Elke keer als we een picknick-plekkie (ook wel aftrek-plek) genoemd, ging het regenen. Eindelijk lukte het dan toch. Inmiddels zaten we in de grote karoo (semi woestijn) en het was baie warm geworden. Na wat zoekwerk in Trompsburg vonden we snel het huissie. Het bleek in de middle of nowhere te liggen. We werden heel vriendelijk ontvangen en zaten al gauw aan een wijntje. Het aandete was keurig verzorgg. We kregen lamsvleis van de boerderij. Heerlijk kossie. 's avonds raakten we niet uitgekeken op de schitterende sterrenhemel. In de verte zagen het weerlichten. En dan die totale stilte. Alleen de krekels en kikkers waren te horen. Heerlijke plek. Vanmorgen (zondag) kregen we een heerlijk ontbijt en vertrokken we op tijd. We reden op aanraden van WIllie langs de Gariepdam. Een baie groot meer. Het was er verschrikkelijk heet. We reden bijna alleen in de grote karoo. Geen hond te bekennen hier. Schitterende uitzichten. Oneindige velden met hier en daar een kudde schapen, koeien of paarden. Ineens zie je dan weer een paar wildbokken of struisvogels. Prachtig gebied. We gingen over een paar passen en kwamen terecht in graaff reinet. En daar zitten we dan nu aan (alweer) een wijntjie na eerst lekker te hebben gegeten in 'the pioneer'. Morgenochtend gaan we wandelen in the valley of desolation en daarna op pad naar DeRust, een plaatsje bij Oudtshoorn. Ik hoop dat we snel weer wifi hebben. We zullen kijken of we er dan ook een paar foto's bij kunnen plaatsen. Lekker slaap almal. Groete van Wim, Zus, Jet

• 02 Februari 2014 - 21:17

Cok:

Nou, dat is ff leuk om te lezen. Ik voel de hitte in de karoo. Ik weet er alles van he?Wat een rust he daar. Morgen ook een mooie trip voor de boeg.En voor nu lekker slapen. Wel te rusten dan maar!Dikke kus.

• 02 Februari 2014 - 22:31

Kim:

Klinkt goed daar! Zo te horen hebben jullie al mooie dingen gezien. Geniet er maar van! Tot het volgende verhaaltje maar weer. Groetjes, Kim

• 02 Februari 2014 - 23:00

Jeannette:

Klinkt super goed!'k neem een wijntje op jullie! XXX Jeannette

• 03 Februari 2014 - 10:58

Marijke:

Klinkt allemaal heel leuk en spannend. Ben benieuwd naar het volgende avontuur... Geniet er maar van!
    Groetjes,
    Marijke

• 04 Februari 2014 - 09:23

Elisa:

Dat klinkt allemaal beregoed!
    Geniet er maar van,en denk erom met die zon...niet zonder hoedje he!;)
    Liefs en dikke zoen uit Eijsden